HITEJINRO FiLite Character Renewal

 
 

Project
Overview

필라이트는 하이트진로에서 2017년 4월에 발매한 대한민국 최초 발포주입니다. 가벼운 맥주를 뜻하는 네이밍 ‘필라이트’와 무거움을 상징하는 ‘코끼리’를 위트있게 조화시켜 패키지 디자인으로 사용하고 있습니다. 그래빗은 필라이트의 혁신성을 소비자에게 지속 전달하기 위함으로, n소비자에게 더욱 친근하면서 새롭게 보일 수 있는 캐릭터 중심의 리뉴얼을 진행하였습니다.

Launched in April 2017 by HITEJINRO, FILITE is Korea’s first sparkling liquor. The final package design pairs the signature lightness of the beer (hence, the name “FILITE”) with a heavier character – an elephant – to create a tastefully unexpected look. With this character renewal, we at Grabit developed a more approachable, refreshing look that can give a lasting impression of FILITE’s innovativeness to consumers.

Project Goal

Keyword & Concept

Fili

유난히 지치고 힘든 하루, 일상의 피로를 가볍게 날려 버리고 싶지 않나요? 무거워진 마음을 가볍게 해주는 필리가 발랄하고 활력 넘치는 기운을 뿜으며 찾아갈게요!

Having a particularly long, tense day? Just wish you could blow away the stress? Let Fili take off your load and charge you with his irresistible, beaming energy!!

Basic

Turn Around

Pose

HITEJINRO FiLite

Character Renewal

Jun 20 – Jun 21

Director

Son Ho-hyeon, Lee Eun-sol

Character Design

Choi Chang

3D Artist

Choi Chang, Ban Jae-hee

Modeling

Nam Jae-yeon

Rigging

Yang Jin-young