WULING MOTORS Character Branding

 
 

PROJECT
OVERVIEW

우링 모터스는 2002년 설립된 중국 전기차 브랜드이며, 미국의 제너럴 모터스와 중국의 상하이자동차그룹의 합작 기업입니다. 그래빗은 우링의 주 사업군에 재미를 더하고, 젊은 소비자층의 호감도와 친밀도를 높이기 위하여 캐릭터를 개발했으며 다양한 콘텐츠 및 애플리케이션에서의 활용이 가능하도록 확장하였습니다. 쑈우는 인류 에너지의 소환을 받아 탄생한 슈퍼히어로이며, 빅데이터 전문가 쑈링과 함께 다양한 분석을 기초로 신속하게 문제를 해결해 나갑니다.

Wuling Motors is a Chinese electric automobile brand established in 2002 through a collaborative effort between General Motors of the United States and SAIC Motor of China. Grabit created characters for the brand that would increase its appeal and intimacy among the brand’s younger consumer base, as well as developed the framework for an expansive application and content creation featuring the characters. WULA is a superhero conceived at the summoning of Earth’s energy resources, who solves problems with LING, a big data expert, through various analysis.

STYLE

TURN AROUND

PROCESS

POSE 2D

FEEDBACK MOTIONS

VIDEO

WULING MOTORS Character Branding

Character Branding

Jan 21 – Apr 21

Comm. Agency

E-PLAN

Director

Lee Eun-sol, Son Ho-hyeon

Art Director

Lee Eun-sol

Character Designer

Choi Chang

Modeling

Nam Jae-yeon

Rigging

Yang Jin-young

Animation

Byun Arum-bichi

Lighting & Compositing

Kang Na-moo