Hyundai-Steel Motiongraphic series

 
 

Project
Overview

대한민국 굴지의 철강회사 현대제철은 기존 철강산업의 고질적인 문제였던 대기오염을 현대제철만의 독보적인 신기술로 극복하여 ‘친환경 철강회사’로 새롭게 거듭났습니다. 현대제철의 주력사업인 고로사업, 수소사업, 재활용 사업을 그래픽 관점에서 해석한 친환경 모션그래픽 시리즈 3편을 그래빗에서 제작하였습니다. 각 영상들은 현대제철 공식 유투브에 오픈되어 있습니다.

Korea’s leading steel company, Hyundai Steel, has soared as an eco-friendly steel provider with its recent breakthrough with air pollution, where they overcame the chronic problem in the industry Hyundai’s very own revolutionary technology At Grabit, we produced a series of three animations that visually translate the efficient system Hyndai’s robst steel business operates on and its main components-the blast furnace system, the hydrogen production, and the recycling chain. All videos are available on Hyundai Steel Official Youtube page.

Video

고로 브리더 편 

Blast furnace Bleeder

수소 편

Hydrogen

철의 친환경성 편

Iron

Styleframe

고로 브리더 편 

Blast furnace Bleeder

수소 편 

Hydrogen

철의 친환경성 편

Iron

Hyundai-Steel Motiongraphic series

Branding Film

Oct 20 – May 21

Director

Son Ho-hyeon, Lee Eun-sol

General Artist

Woo Dong-jun, Kim Jee-eun, Choi Jeong-myeong, Choi Su-bin